de vlucht en dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van wijns - WaarBenJij.nu de vlucht en dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van wijns - WaarBenJij.nu

de vlucht en dag 1

Door: Priscilla

06 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,

Gisteren konden we om 17u eindelijk gaan vliegen. Hanna heeft niks gemerkt van het stijgen en landen. Met een koekje of snoepje in de mond en de " liesie" (televisie) aan ging dit prima. Ook tijdens de rest van de vliegreis heeft ze zich voorbeeldig gedragen. Alleen het slapen was een probleem, daar had mevrouw geen zin in en heeft ze uit noodzaak dan ook maar 1 uurtje gedaan op de hele dag!
Rond 1.30u Nederlandse tijd zijn we geland in New York waarnaar we met de airbus en metro naar ons appartement zijn gegaan. Daar aangekomen was het 22u lokale tijd (4u Nederlandse tijd) en is iedereen meteen het bed in gekropen.

Natuurlijk zat nog niemand in het Amerikaanse ritme dus vanmorgen om 6u was iedereen al op. We zijn maar opgestaan en begonnen met uitpakken, opruimen en verzorgen.

Na ontbeten te hebben zijn we met de metro naar Brooklyn Bridge gegaan. Daar hebben we overheen gewandeld en genoten van het uitzicht. vanuit daar zijn we wat winkeltjes in gegaan en hebben we in een parkje geluncht. Vanuit daar zijn we doorgelopen naar ground zero. Niet te geloven dat op deze plek 13 jaar geleden 2 vliegtuigen op de twin towers zijn gevlogen! Je krijgt er de kriebels van.
Vanuit daar zijn we nog wat door de stad gewandeld waarnaar we tegen 17u met de metro weer richting appartement zijn vertrokken.
Terug aan gekomen hebben we gekookt en gegeten. De mannen zijn net nogmaals vertrokken naar de brooklyn bridge, foto' s maken bij avond.

Tot morgen!

De Wijnsneusjes

• 06 September 2014 - 07:40

Vera:

Hey Wilma,

Wat top zeg! Ik ga jullie even volgen want in maart gaan wij ook naar New York!
    Heel veel plezier!

Groetjes, Vera

• 06 September 2014 - 07:57

Jos En Ton:

Heel mooi. Hoop dat je nu weer wat opgelucht bent Wilma. Vooral Hanna op Brooklyn Bridge, geweldig!!!
    De wijsneusjes op een rij natuurlijk ook maar daar staat de grootste wijsneus niet op.

groetje en veel plezier de Bankjes

• 06 September 2014 - 10:14

Petra:

Hallo allemaal, fijn te lezen dat de reis goed is verlopen.
    Leuk zo'n reisverslag, je komt uit bed( jullie liggen in bed), kopje koffie, ipad aan en je weet zeker dat er weer iets te lezen is.
    Wij kijken uit naar jullie verhalen. Geniet weer van een nieuwe dag.

• 06 September 2014 - 10:17

Carin En Leon:

Gelukkig is de vlucht soepel verlopen.En is nu de tijd van genieten aangebroken........!!!

• 06 September 2014 - 11:17

Ine Kramer:

hartstikke mooi dat we jullie verhalen kunnen lezen, wat een belevenis !!
    veel plezier allemaal !!

de kramertjes

• 06 September 2014 - 17:20

Bjorn:

hallo allemaal,

heel veel plezier in de States, geniet ervan!! leuke foto's van Hanna, wat een sjatje.

Groetjes Bjorn