san diego, santa monica en long beach - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van wijns - WaarBenJij.nu san diego, santa monica en long beach - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van wijns - WaarBenJij.nu

san diego, santa monica en long beach

Door: priscilla

27 September 2014 | Verenigde Staten, Santa Monica

San diego, Santa monicaen Long Beach

Na 2,5u gereden te hebben aangekomen op het strand van san diego. Hanneke en ivo kwamen net het water uit na 1,5u surfen. Wij hebben ons erbij gesetteld en ons de rest van de middag vermaakt. Hanneke en ivo hadden besloten een avondje bij ons bij de campers te blijven dus vanuit het strand door naar san diego metro, onze campground, om daar de avond door te brengen met een bbq en een wijntje.

De volgende dag al op tijd op want toen gingen we naar seaworld. Wat een mooi park en mooie shows! We zijn begonnen met de "pet show" waar allerlei dieren een show gaven. Honden, katten, kangaroo's, papegaaien, ze waren er allemaal. Hanna vond het geweldig en stond op de bank mee te zwaaien en klappen. Vervolgens hebben we ook nog de shows gezien van de dolfijnen, zeeleeuwen en orka's. Erna door het park gelopen waar we nog bij de roggen, schildpadden en pinguïns zijn gaan kijken. Na een ritje in de wildwaterbaan moesten we gaan.Het park ging helaas om 17u al dicht, veel te vroeg want we hadden nog lang niet alle atracties gehad.

De dag erna op weg naar Los Angeles, waar we onverwachts terecht zijn gekomen op santa monica. ivo had een parkeerplek gevonden aan het strand waar we ook konden overnachten. Na gezwommen en gegeten te hebben terug naar de campers. Onderweg lag het vol met zwervers langs het strand. We vonden het niet veilig genoeg om hiertussen te gaan overnachten en besloten om daar toch nog weg te gaan en naar de walmart te gaan. Het was ondertussen al 22u geweest dus snel weggegaan en een plek uitgezocht bij de walmart. Hanna daar meteen in bed gelegd waarnaar wij buiten nog zijn gaan kletsen. Na een tijdje kwam de security, We mochten daar niet overnachten. Daar stonden we dan om 23u savonds mooi te kijken. We werden in de gaten gehouden of we ook daadwerkelijk vertrokken en de Campgrounds in de buurt waren vol of dicht. Na een hoop zoekwerk uiteindelijk een hotel gevonden in de buurt met 2 vrije kaners waar we om 23.45u nog terecht konden. Daar hebben we uiteindelijk geslapen.

De dag erna meteen na het ontbijt weggegaan bij het hotel en naar een campground gezocht in de buurt. Een campground gevonden in long beach, na ingecheckt te hebben zijn ivo en roy gaan surfen met michel als fotograaf en zijn hanneke, wilma, hanna en ik langs het water gelopen richting het centrum. Onderweg genoten van het uitzicht op de Queen Mary en de restvan de zee. 's avonds met z'n alle gegeten bij een steakhouse.

Morgen verder in LA....

Groetjes de wijnsneusjes

• 30 September 2014 - 07:40

Marjo:

Hallo allemaal, blij weer wat te horen. Goed toeven daar, behoudens dat gedoe telkens weer met een camper slaapplek. Zou ik ook niet vrolijk van worden. Verder zie ik wel dat jullie genieten. Wat zullen jullie een hoop te vertellen hebben. Helaas is het einde van deze trip nu toch bijna een feit en slechts enkele dagen verwijderd van het Hollandse, kleinschalige, o zo groen, vlak landschap. Ik weet zeker dat heel wat mensen blijer zijn dan jullie bij terugkomst. Dan nu het weer voor donderdag morgen in Amsterdam, 16 graden en , dus doe een jasje aan. Veel plezier nog voor nu en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet...... xxx/big hughs!