Onderweg met de Campers. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van wijns - WaarBenJij.nu Onderweg met de Campers. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van wijns - WaarBenJij.nu

Onderweg met de Campers.

Door: Michel.

15 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Daar zijn we weer.
Het is op dit moment niet altijd mogelijk om op internet te komen, het is zelfs moeilijk om met de mobile telefoon in de lucht te blijven. In de nationaal parken staan geen zendmasten en is er dus geen verbinding mogelijk. Mochten jullie met spoed iemand van ons nodig hebben dan blijft er alleen nog de tam-tam over of een postduif.
Gisteren zijn we om 11.30 uur vertrokken per taxi vanuit SF naar de ophaalplaats van de campers, hiervoor waren we ongeveer een uur onderweg. Niet goedkoop maar dan heb je ook wat. In het afhaalcentrum kwamen we een Nederlands echtpaar tegen dat met de trein was gekomen vanuit SF, het verschil 170 euro.
In het afhaalcentrum hadden ze tijd genoeg, dus wij ook maar. Na twee uur werd ons de sleutel officieel overhandigd en konden we eindelijk vertrekken. Eerst nog even een boodschap doen,tanken en de reis kon beginnen. Het was even wennen, bijna 8 meter lang en 3 meter breed.
Daarbij kregen we bij het afhaalcentrum ieder een doosje oordoppen, die zijn hard nodig tijdens het rijden niet voor het rammelen maar voor het geluid van de kolk in de tank. Wat kan die auto zuipen.
Vandaag de hele dag onderweg geweest in Yosimitepark, helemaal geweldig ieder half uur een ander landschap. Even gaan kijken waar Ivo en Hanneke de nacht hadden doorgebracht, in Camp Curry. Allemaal kleine tentjes naast elkaar, heel gezellig.
Per toeval zagen Ivo en Hanneke onze campers staan maar konden ons helaas niet vinden.
Onderweg zijn we elkaar wel nog tegengekomen.
Morgen weer vroeg uit de veren om de grootste boom van Amerika te bewonderen in Sequoiapark.

Dan nog een leuke wetenswaardigheid : Tijdens ons bezoek aan de Goldengate in SF stond Wilma plotseling oog in oog met haar schoonheidsspecialiste, hoe klein is de wereld!!!

Zodra we tijd en internet hebben laten we weer iets van ons weten.

Groetjes de Wijnsneusjes.

• 15 September 2014 - 07:03

Marjo :

De volgende belevenis is dus begonnen.
    Zo te lezen een hele onderneming nog om nu eindelijk op mobiel op weg te kunnen gaan.
    Wat kost de brandstof dan, als dat zo een slurper is?
    Zal ook wel raar zijn na ruim 1 week om als groep te splitsen en zul je elkaar missen en zeker opletten of je elkaar niet ziet. Grappig van de schoonheidsspecialist van Wilma.
    We zijn altijd benieuwd en wachten met spanning af op een volgend verslag. Zo lees ik nu op bed nog even of er nieuws is voordat onze 1ste werkdag na onze vakantie vandaag weer begint. 3 weken ingevuld met voornamelijk klussen in het huis van Marieke en Michel.
    Was naast de spierpijnen ook wel gezellig. Ze zijn zaterdag verhuisd en werden verrast met een prachtig boeket bloemen van onze vrienden. Super.
    Nou tot zover maar weer. Veel
    Plezier en save drive en much fun!

• 16 September 2014 - 01:43

Math:

Heeee yankees

Ik lees jullie mailtje meestal 's nachts tussen 1 en 2 dan heb ik meestal even tijd, overdag ben ik aan het werk, druk, stress!!!... Jullie weten gelukkig niet wat dat is. Ik moet zeggen ik geniet van jullie verhalen en heb het gevoel dat ik achter in de camper zit bij Michel en Wilma ! Mich, ik hoop dat het jou nog lukt om een foto te maken van die oordopjes en die kolk in de tank dan kan daar eventueel mee naar ' De wereld draait door'....maar alle gekheid op stokje, geniet ervan jongens en rij voorzichtig.. Ik kijk uit naar jullie volgende mail.
    Groetjes Math

• 17 September 2014 - 23:36

Don:

Terug uit Venetie al jullie verhalen gelezen over het land waar de pizza's te groot, de wegen te lang en de tijd te kort is om alles te beleven wat je zou willen. Wat een rijk gevoel moeten jullie hebben om dit met z'n allen te kunnen doen, de tijd van jullie leven denk ik, in Europa zeggen ze 'eerst Napels zien, dan sterven...', in de States wordt dat al gauw 'Born to be wild' Ik zie Miesj al met 'n cowboyhoed op de Harley on route 66, wel eerste even de haartjes tot wapperlengte laten 'wassen', Roll another one..... en dan in de nacht bij een kampvuurtje, San Quinten here we come, Come on baby light my fire. En dan hoor je in de verte The Lonely Shepherd zijn panfluit spelen, terwijl de zon ondergaat en jullie weer met A Satisfied Mind de nachtrust op zullen zoeken.
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen, en als jullie met z'n allen geen beren op de weg zien, heb ik daar alle vertrouwen in,

Te quiero, See you later Alligator(s), In the Dutch Mountains :-)